Lilypie 2nd Birthday Ticker

Thursday, July 10, 2008

Cicak dah pergi!

sedang main2 dgn nidal kat dapo..tiba2 kring2..fon mak aku bebunyi.. "ita, farid call!" jerit mak.. "elo, ye awal.. ha?? cicak kene langgar?? bila????".. "saya da angkat letak depan umah.. tutup dengan paper"..

mak!!! cicak da kene langgar pagi tadi! cicak da mati!!!
++++++++++++++++++++++++++++
sedih..
cicak tu nama ayah aku kasi kat kucing kami..
mak cicak nama Comel pon da mati.. ilang tak tau mana..
pagi semlm berkali2 cicak panggil aku.. sampai dia naik atas ikut luar atap.. dia panggil2 kat tingkap.. dlm ati aku "cantik nye cicak.. mata ijau.. nak amik gamba dia la.. alamak fon kt bwh lak.. tak pela esok2 jelah amik gamba cicak.." sejak nidal ada suma kucing2 tak leh masuk dlm umah.. aku pun da lama tak main dgn kucing2 mcm dulu.. :(
kucing yg kami bela mula2 kat shah alam nama comot.. jumpa tepi jln..mmg Comot.. then ada Comel kucing itam bekilat.. patu ada Kecik.. cute gila.. da mati kene langgar gak.. patu jumpa Tompok..
skang yang tinggal..

++++++++++++++++++++++++++++
Tompok : anak tompok Celak, Daki & Celoreng

Comel (da mati) : ank comel 1st generation Cicak, Comot & Itam

anak comel 2nd generation : ada 4 eko suma itam.. aku xleh nak differenciate.. ayah panggil derang based on tail derang.. curly la.. longy la..

++++++++++++++++++++++++++++

tata cicak..

cicak kucing comey

cicak jantan tapi suke bising

selalu kene panggil mak nenek
cicak pandai
cicak boleh buka sliding door yang tak bekunci
semoga pegi dgn tenang...
+++++++++++++++++++++++++++++

3 comments:

kak pah said...

sedihnya :(

Unknown said...

la ye ke...cicaklah yang paling cantik dan suka tido kat bilik ayah selain drpd celak. hu hu hu

kak lin

Anonymous said...

aikk.. mcm kenal je gambar cicak tu :)